[사회] 중국, 북극 실크로드 엄청난 계획 공개...현재 진행 중


© Olaf Krüger / Global Look Press / RT

 

원문 2018.1.26.

 입력 2018.1.26.

 

[시사뷰타임즈] 중국이 항로개발을 통해 북극에 이르는 띠와 길이라는 야심찬 계획을 확대시키겠다고 공표했다.

 

금요일 공개된 백서에서, 중국은 자국이 항로망을 확대시키는데 있어 주요 역할을 할 것으로 예상된다고 말하면서 지구 온난화 결과, 북극 항로가 국제무역에 있어 중요한 수송로가 될 가능성이 크다고 했다.

 

백서는 여러 기업들에게 기반시설을 구축하여 상업적 시험항해를 실시하면서 극지방 실크로드를 형성할 북극 항로를 위한 길을 닦겠다고 덧붙였다.

 

북극의 대륙 영토 면적은 800만 제곱킬로미터에 이르며 영토 주권은 라셔(러시아), 덴맑, 휜랜드, 아이슬랜드, 놀웨이, 스위든, 캐나다 그리고 미국 등이 나눠 갖고 있다. 북극해는 1,200만 제곱킬로미터 이상이며 연안 국가 및 기타 국가들이 국제법에 준해 북극 해양에 대한 권익을 공유한다.

 

북극 국가에 속하지 않음에도 불구하고, 중국의 극지방에서의 활동은 계속 증가하고 있는 중이다. 이 나라는 2013, 북극 위원회의 관측국가가 됐다. 이 나라는 라셔의 야말 액화천연개스(LNG) 사업계획에 주요 지분을 갖고 있는데, 이로써 중국에 4백만톤의 LNG가 공급될 것으로 예상된다.

 

백서에 따르면, 중국은 이 지역에서 원유, 개스, 광물자원 및 기타 비화석 에너지는 물론이고 어로와 관광을 위한 개발까지 눈독을 들이고 있다. 중국은 북국 국가들과 합동으로하겠다고 약속하면서 한편으론 토착민들들을 비롯한 북극 주민들의 제반 전통과 문화를 존중하고 자연환경도 보존하겠다고 했다.

 

백서는 중국은 책임감있는 주요국가로서 북극 개발이라는 역사적 기회를 잡기 위해 이 지역의 변화가 초래한 여러 문제들을 다루기 위해 적절한 당사국들과 협조할 준비가 돼있다고 했다.

 

고대 비단길을 따라 무역을 촉진시킬 기반시설에 초점을 맞춘 채, 띠와 길 계획은 중국과 유럽, 중동 그리고 그 너머 지역들을 연결시킬시킨다는 목표를 갖고 있다.


China unveils huge plans for the Arctic, with ‘Polar Silk Road’ on the way

 

Published time: 26 Jan, 2018 10:44

 

© Olaf Krüger / Global Look Press

 

Beijing has announced plans to extend the ambitious Belt and Road Initiative to the Arctic by developing shipping routes.

 

In a white paper released on Friday, the country said it expects to have a “major role in expanding the network of shipping routes” and noted that “as a result of global warming, the Arctic shipping routes are likely to become important transport routes for international trade.”

 

It added that it would encourage enterprises to build infrastructure and conduct commercial trial voyages, paving the way for Arctic shipping routes that would form a “Polar Silk Road.”

 

Land territories in the Arctic cover an area of around 8 million square km, with sovereignty belonging to Russia, Denmark, Finland, Iceland, Norway, Sweden, Canada and the United States. The Arctic Ocean is more than 12 million square km, where coastal and other countries share maritime rights and interests according to international law.

 

Despite being a non-Arctic state, China is increasingly active in the polar region. It became an observer member of the Arctic Council in 2013. The country has a major stake in the Russian Yamal liquefied natural gas (LNG) project, which is expected to supply China with 4 million tons of LNG per year.

 

According to the white paper, China is also eyeing the development of oil, gas, mineral resources and other non-fossil energies, as well as fishing and tourism in the region. It vowed to work “jointly with Arctic states, while respecting traditions and cultures of the Arctic residents, including the indigenous peoples and conserving natural environment.”

 

“China, as a responsible major country, is ready to cooperate with all relevant parties to seize the historic opportunity in the development of the Arctic, to address the challenges brought by the changes in the region,” said the paper.

 

Focused on trade-boosting infrastructure projects along the path of the ancient Silk Road, the Belt and Road Initiative aims to connect China to Europe, the Middle East and beyond.

 

[기사/사진: RT]





 


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