[사회] 中 기관사 없는 자기부상열차 2020년 출시..시속 200km



원문 2019.3.5.

입력 2019.3.11.

 

[시사뷰타임즈] 중국 국영언론에 따르면, 이르면 2020년 중국에서 운전자 없는 신형 자기부상열차가 출시될 예정이라고 한다.

 

그러나 엄청나게 빠르며 기존 기록을 깨뜨릴 총알 열차를 꿈꾸는 사람들은 다음 때를 기다려야할 것이다.

 

이 기차들은 중저속 자기부상열차이긴 해도, 여전히 감명받을 정도로 빠르다.

 

CRRC 주저우 기관차 유한회사가 중국에서 독자적으로 제조/개발한 이 열차는 이 회사의 3세대 중저속 자기부상열차가 될 것이다.

 

이번에 새롭게 개발된 자기부상열차 시제품은 200kph로 달리게 될 것인데, 2.0보다 40km 더 빠르고 1.0보다는 두 배 더 빠른 속도이다.

 

준비작업이 끝나면, 이 열차는 다른 중국 회사들이 독자적으로 개발/제조한 것들 주에 가장 짜른 상용 자기부상열차가 될 것이다.

 

CRRC 주저우는 세계 최대 철도업체 중 하나인 중국철로롤링스탁 주식회사의 자회사이다.

 

1.0 판은 중국 후난성의 주도인 창샤에서 2년째 운행해 오고 있는 중인 반면, 2.0 판은 이 주도에서 조립/시험 중이다. 이 두 가지 열차는 그 어느 것도 이번 시제품과는 달이 기관사 없이 운행할 수가 없다.

 

이 중저속 자기부상열차는 주요 도시들을 연결하는데 주로 쓰이는 고속 열차들과는 달리 도시간 수송 사회기반시설을 개선하도록 설계됐다. 전통적인 열차들과 비교해 볼 때 자기부상열차는 더욱 안전하고 조용한데, 70 데시벨 이하이어서 진공청소기보다 조용하다.

 

더 빠르고 똑똑한: 자기부상열차 3.0

 

중국의 3.0 중저속 자기부상열차는 증가된 역량, 더 높은 가속력, 개선된 등판력을 갖게될 것이다. 예를 들어, 이 열차는 고작 100미터 안에 4층 높이의 오르막길을 올라갈 능력이 있을 것이다.

 

또한 이 회사 회장 저우칭허에 따르면 이 새로룬 열차는 이 열차보다 앞서나왔던 것들보다 더욱 "강력한 두뇌"를 갖춤으로써 자동운전 운행을 하게될 것이라고 한다.

 

시험이 끝나면, 새로운 자기부상열차는 도시 사이에 있는 50~100km 거리의 환승장을 위해 쓰일 것으로 예상된다.

 

중국은 창샤의 새로운 자기부상열차 체제 외에도. 이미 2017년 말 베이징 시내 지하철 노선 중 한 곳에 처음으로 중저속 자기부상열차를 투입한 바 있다.

 

배타적 자기부상열차 동아리에 합류

 

자기부상열차 기술이 수십 년 동안 발전되어 열차 운송의 미래로 특장점을 드러내 왔음에도 불구하고, 전세계에 자기부상열차 열차를 운행하는 나라는 중국, 한국, 일본 등 극소수에 불과하다.

 

자기부상열차 자석의 인력과 척력(당기는 힘/미는 힘) 모두를 사용하여 열차를 지상에서 공중으로 띄우는데, 이렇게 하면서 마찰은 줄이고 앞으로 나아가게 한다.

 

중국 최초의 상용 자기부상열차 체제인 샹하이 푸통 공항과 이 도시 중심부 사이의 30km 직선 구간은 2002년 개통됐다. 이 열차는 시속 400km로 달리며 현재까지는 세계에서 가장 빠른 상용 자기부상열차이다.



China to introduce new generation of driverless trains in 2020

 

Maggie Hiufu Wong, CNN Published 5th March 2019

 

Maggie(CNN) A new, faster generation of driverless magnetic levitation trains is set to debut in China as early as 2020, according to state media.

 

But those dreaming of eye-wateringly fast, record-breaking bullet trains will have to sit tight.

 

These trains are medium-low-speed maglev, though still impressively quick.

 

Built and developed independently in China by CRRC Zhuzhou Locomotives Co. Ltd., they will be the company's third generation of medium-low-speed maglev trains. 

 

The newly developed maglev prototype will run at a speed of 200 kph -- 40 kph faster than the 2.0 version and double the speed of the 1.0 version.

 

When finished, the trains will be the fastest commercial maglevs developed and built completely by Chinese firms.

 

CRRC Zhuzhou is a subsidiary of China Railway Rolling Stock Corporation, one of the world's largest train manufacturers.

 

While the 1.0 version has been running in Changsha -- capital city of China's Hunan Province -- for two years, the 2.0 version is being assembled and tested in that city. Neither of those trains is capable of driving without a human controller, unlike the new version.

 

The medium-low-speed maglevs are designed to improve intercity transport infrastructure, unlike high-speed versions, which are primarily used to connect major cities. Compared to traditional trains, maglevs are safer and quieter -- lower than 70 decibels, quieter than a normal vacuum cleaner.

 

Faster and smarter: Maglev 3.0

 

China's 3.0 medium-low-speed maglev will offer increased capacity, higher acceleration speeds and improved climbing abilities. For instance, the trains will be capable of ascending heights up to four stories in just 100 meters.

 

The new train will also have a more "powerful brain" than its predecessors, allowing for safer autopilot operation, according to the company's chairman, Zhou Qinghe.

 

When tests are done, the new maglev is expected to be used for intercity transit of 50-200 kilometers in distance.

 

In addition to the maglev system in Changsha, Beijing added the capital city's first medium-low-speed maglev train to one of its subway lines within the city in late 2017.

 

Joining the exclusive maglev club

 

While the maglev technology has been developed and touted as the future of train transportation for decades, there are only a handful of countries operating maglev trains around the world: China, South Korea and Japan.

 

Maglev trains use magnetic repulsion both to levitate the train up from the ground, which reduces friction, and to propel it forward.

 

China's first commercial maglev system, a 30-kilometer stretch between Shanghai Putong Airport and the city center, opened in 2002. It runs up to around 400 kph and is the world's fastest commercial maglev system to date.

 

[기사/사진: CNN]



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