[문화] 회사문화참여 없이도 직장서 앞서 갈 수 있을까?


 

 

입력 2021.10.6.

BBC 원문 2021.10.6.

 

 

어느 직장 문화에의 가입은, 그 직장에서의 성공을 위한 커다란 요소이다. 이러한 시류에 편승하지 않는다면 어떤 일이 벌어질까?

 

 

[시사뷰타임즈] 캘러포녀 만 지역에 본사가 있는 한 디지틀 지불 업무를 하는 회사에 공학기사로 윌이 첫 출근을 한 날, 한 직원이 신규 채용된 그와 그의 입사 동기들에게 사무실을 둘러 볼 시간을 주었다. 윌과 동료들을 안내하는 사람은 이 회사의 핵심 가치관: , 이 회사 이용자들에게 보편적으로 사용권한을 제공하는 내용이 선명히 적힌 표지판 앞에서 윌과 동료들을 멈춰 세웠다.

 

윌은, 다시 그리고 또 다시 거듭, 이 회사는 직원들의 회사문화참여를 기대하면서 표지판에 적히 임무, 즉 여러 모임에, 지도부의 대화에, 이 회사가 성취한 것들에 대한 홍보 영상 내용에의 참여를 강조했다고 말하면서 그것이 회사가 항상 초점을 맞추는 것이었다.” 고 말한다.

 

처음에는 회사의 여러 생사에 기쁜 마음으로 참여하고 주말에도 일을 하면서 그러한 시류를 타고 있었지만, 윌의 회사가 제시하는 사명에 대한 열정은 4년 동안 근무를 하면서 희미해졌다. 그는 자신을 고용한 사람이 이 회사가 그토록 강조하며 연설했던 것을 사실상 실행하지 않는다는 것을 느끼게 되면서, 자신들에게 주어진 사명과 앞에 펼쳐지는 일 사이의 불일치를 알아차리기 시작했고, 자신이 더 이상 이 회사의 핵심 가치관에 참여하지 않았다는 것을 깨닫고 있었다.

 

윌은 나의 회사가 말하는 사명에의 참여 결여는 절대적인 무관심으로 나를 이끌었다고 하면서 이러한 정황이 여러 승진 주기 동안 나에게 되돌아 오는 것을 분명하게 반영돼있었다.” 고 했다. 마침내, 그는 또 다른 일자리로 이어지지도 않는 상황에서 퇴사했다.

 

회사문화참여는 그 조직에 따라 많은 것들을 의미하는 것이 될 수 있다. 가장 기본적 차원에서, 회사문화참여는 이것에 대한 수용, 지지 그리고 회사의 기획, 목표 또는 정책에의 참여다. 어떤 자리에서 이것은 어느 회사의 티셔츠를 입거나 또는 그 조직의 사명에 대해 신나게 링틴’ -기업들이 신규시장 개척과 바이어 발굴 등에 주로 활용하는 세계 최대 사회연결망- 에 글을 올리는 것 정도로 간단할 수도 있다. 다른 여러 경우, 이것은 회사 동료들과 여러 사교적 행사에 함께 하라는 압력을 드러내는 것일 수 있고, 아니면 회사의 일에 대해 적어놓은 것 이상 그리고 그 너머로 일을하라는 것일 수 있다.

 

미국 버지니아 기술 사의 팸플린 경영 대학교의 경영학 교수 윌리엄 베커에 따르면, 회사문화참여는 근무자들이 조직을 자신의 일부로 여겨라는 것을 뜻하는 것일 수 있다고 말한다. 많은 경우, 종업원들은 회사가 말하는 사명에 탑승할 뿐만이 아니라, 문화에도 참여하면서, 자신이 조직과 가치관을 공유하는 것처럼 느낀다.

 

종업원의 회사문화참여가 가치 있는 것이라고 여기는 많은 회사들은 종업원들이 사무실 밖에서 기업 복음주의자들이 되어 주길 바란다.

 

그러나 많은 근로자들이 처음으로 채용됐을 때 자신이 근무하는 회사의 회사문화참여를 하지만, 일부 사람들은 자신들의 열정이 사그라지는 것을 자각한다. 몇 가지 요인들이 회사문화참여 상실을 낳을 수 있는데, 근로자들이 회사가 자신들이 말하는 가치관에 맞게 살지 못한다고 여길 때, 또는 피고용자와 고용자 사이의 주고받는 것이 불균등하다고 느낄 때 등이 그러하다. 이러한 점들은 근무자들에게 실망스러운 것일 수 있고, 퇴사를 유발하기까지 하지만, 일부 경우에, 회사문화참여를 하지 않는 것은 성공을 방해하고 근로자들이 직업적으로나 개인적으로나 모두 동떨어져 있다고 느끼게 만든다.

 

 

회사문화참여의 증가

 

 

회사문화참여라는 개념이 상대적으론 해로운 것으로 보일 수도 있지만, 신설 자문 자원인 블랙호케를 공동 설립한 조직 심리학자 니키 블랙스미스는 이러한 현상은 1990년대 말 -“지식 경제란 것이 등장했던- 로 거슬러 올라가며 추적해 볼 수 있다고 말한다.

 

경제가 산업 제조에서 연구를 기반으로 하는 것 및 기술 산업으로의 과도기가 시작됐을 때, 이 보다 선진적인 경제에 있는 근로자들에게는 기본적으로 생존에 필요한 것 이상의 의미깊은 일을 우선시하는 사치스러움이 있었다. 설립자들 및 기업가들과 함께 일하는 심리학자인 다코 보르리치는 이제, 증가하는 인구 부류들, 특히 미국 등의 선진 경제체제의 사람들에겐 직업은 안정성과 안전과는 더더욱 덜 관련된 것이고, 정체성 및 소속 욕구 그리고 자아실현에 더욱더 관련된 것이라고 말한다.

 

전문가들은, 갈수록, 고용주들과 잠정적 근로자들은 똑같은 핵심 가치관을 나누길 기대한다고 말한다. 로브리치는 우리가 직장을 성취와 개인 개발 및 의미있는 것의 원천으로 더욱 바라보기 기작하면서, 회사문화참여라는 개념은 더더욱 중요한 것이 되기 시작했다.” 고 덧붙였다.




Can you get ahead at work if you don't 'buy in'?

 

By Kathryn Lindsay

6th October 2021

 

Subscribing to a company's culture is a big component of succeeding in a job. What happens when you don’t want to jump on the bandwagon?

 

On Will’s first day as an engineer at a digital payment-services company, based in California’s Bay Area, an employee gave him and his fellow new hires a tour of the office. Their guide stopped them in front of a sign, emblazoned with the company’s core value: universally empowering the platform’s users.

 

Over and over again, says Will, the company emphasised this mission, expecting workers to ‘buy in’ in meetings, leadership conversations, promotional videos about the company’s achievements. “That was always the focus,” says Will.

 

Although he was on board initially, happily attending company events and working at the weekend, Will’s enthusiasm for the company’s mission faded during his four-year tenure. He felt his employer didn’t actually practise what it so emphatically preached, and he started to notice discrepancies between their mission and what he was seeing play out. He became increasingly disenchanted with his work, realising he no longer ‘bought in’ to the company’s core values.

 

“My lack of investment in the mission statement definitely led to apathy,” says Will. “That got reflected in my feedback during those promotion cycles, for sure.” Finally, he quit, without another job lined up.

 

‘Buying in’ can mean many things, depending on the organisation. At the most basic level, buy-in is the acceptance, support and participation in a company’s plan, goal or policy. At some places, it may be as simple as wearing a company’s T-shirts, or excitedly posting on LinkedIn about an organisation’s mission. In other cases, it can manifest as pressure to join social events with colleagues, or work above and beyond a job description.

 

According to William Becker, a professor of management at the Pamplin College of Business at Virginia Tech, US, buying in can mean workers “consider the organisation part of [themselves]”. In many cases, employees not only get on board with a company’s stated mission, but also the culture, and feel like they share values with the organisation.

 

Many companies that value employee buy-in particularly look for workers to be corporate evangelists outside of the office (Credit: Getty Images)

 

But while many workers buy in to the companies they work for when they’re first hired, some people find their enthusiasm fades. Several factors can lead to a loss of buy-in, like when workers believe companies fail to live up to their values, or feel there’s an uneven exchange between employee and employer. Although this can be disappointing for workers, and even cause them to leave jobs, not buying in can, in some cases, hamper success and leave workers feeling both professionally and personally isolated.

 

The rise of buy-in

 

Although the concept of buy-in may seem relatively new, Nikki Blacksmith, an organisational psychologist who co-founded the start-up advisory resource Blackhawke, says we can trace the phenomenon back to the late 1900s the emergence of the “knowledge economy”.

 

As world economies began transitioning from industrial manufacturing to research-based and technology industries, workers in these more advanced economies had the luxury of prioritising meaningful work over basic survival needs.Now, for a growing swath of the population, especially in advanced economies such as the US, “jobs are less and less about pure security and safety needs, and more and more about identity and belonging needs and even self-actualisation,” says Darko Lovrich, a psychologist who works with founders and entrepreneurs.

 

Increasingly, experts say, employers and potential workers expect to share the same core values. “As we started to look at jobs as more of a source of meaning, fulfilment and personal development, the notion of buy-in started to become more and more important,” adds Lovrich.

 

People don't buy in when they think the exchange is no longer acceptable Jennifer Deal ★

 

And many workers do see the work they do as meaningfully contributing to their company’s overall mission, says Jennifer Deal, senior research scientist at the Center for Effective Organizations in the Marshall Business School, University of Southern California. Indeed, research shows workers increasingly value working for mission-driven companies, whose causes they care for. And as an increasing number of companies advertise themselves as mission based to attract talent, especially in dense industries, employee buy-in has become a major part of some corporate cultures.

 

‘I was definitely on the outskirts’

 

There can be an upside to ‘drinking the Kool-Aid’. For workers like Will, buying into an organisation’s culture can motivate and bond employees, and give them a sense of purpose, which can be fulfilling something important for both worker and employees alike.

 

“You can have all these people together that really believe in something, [and] what's going to emerge is more than just what each one brings to the table,” says Blacksmith. “Things come from the team that you wouldn't get otherwise that just give you a competitive advantage.”

 

She adds buy-in can also help an employee emotionally navigate potential turmoil during their tenure, something particularly prevalent in start-ups and creative industries. “People hate uncertainty,” says Blacksmith. "So, in order to tolerate that and manage that in your own brain, you have to really believe that it's there for a reason and that you’re doing it for a reason.”

 

Some employees who don't eagerly attend after-work events with the rest of a company's staff can find themselves at a disadvantage later on (Credit: Getty Images)

 

But some employees may feel companies’ expectations exceed what’s reasonable.

 

K Ann, who worked for four years at an Austin, Texas-based software company, felt her employer expected too much beyond her regular work to be considered a satisfactory employee. “It was very strongly encouraged to attend [company events] at the expense of actually being able to complete your day’s work during normal working hours,” she says. “I was ‘volun-told’ to moderate a panel one year because my manager thought I wasn’t ‘visible enough for a promotion’.” She adds she felt “ragged on” for her “lack of commitment” for some time after she didn’t wear the company’s colours to work like the rest of her colleagues on the day of a company celebration.

 

Disillusionment isn’t uncommon for workers, says University of Southern California’s Deal. “People don't buy in when they think the exchange is no longer acceptable.”

 

And although some workers push through this dissonance, the workers who become jaded as a result can find themselves at a disadvantage. “As you start to doubt [your company’s mission] or think it's hypocritical or worse, think it's misguided and actually harming the world the impacts on your motivation are astounding and quick,” says Lovrich. Without this motivation, employees are far less likely to receive recognition or promotions for their work.

 

“What you naturally like to do, the company doesn't value as much, so they're not looking for it and they're not rewarding it,” adds Murray Barrick, the Robertson Chair in Business at the Mays Business School at Texas A&M University, US.

 

I was definitely on the outskirts of the community they’d created I Rebecca

 

Writer I Rebecca felt those repercussions at her digital media company in New York City. “I remember getting some devastating feedback that some high-ranking people didn’t think I enjoyed my job because I wasn’t vocal in virtual meetings and had my camera off,” she says. She pointed out she was working through a pandemic and a period of racial unrest in the country, but she says she felt “penalised for it through isolation”. She says, “I was definitely on the outskirts of the community they’d created.”

 

Getting returns for what you’re giving

 

To buy in or not to buy in, then?

 

Distinguishing between acceptable and unacceptable expectations of buy-in from companies is a very individualised decision, says Deal. “The question is, do you feel like you're getting a reasonable amount for what you're giving?” she says. “And the getting isn't just the pay. It’s also a bunch of things that are intangible. Like, what kind of positioning are you getting in the job for whatever you're going to do next? What kind of status do you get to your job? What kind of perks come along with it?”

 

If you don't actually buy in but still stick to your work, Becker says it is possible to get ahead it just won't be as personally rewarding. “As you succeed, you open lots of opportunities,” he says. “Maybe there's a chance that you can get to a level where you can start to change things, and you can find enough satisfaction in what you do.”

 

Ultimately, for workers, the decision to go all in is personal some employees may find their tolerance for company cheerleading is higher (and more authentic) than others. So, when it comes to buy-in, buyer beware.

 

All workers interviewed by BBC Worklife are withholding surnames due to concerns of professional ramification

 

[기사/사진: BBC]



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